söndag 5 september 2010

Paradistjejer

Undrar hur många som fortfarande tror på att tjejer är oskyldiga, söta varelser. Jag hoppas att de flesta kan se att alla människor är individer och att man, enligt min åsikt, inte kan binda olika egenskaper till könet.

Anledningen till att jag funderar är dels lite samtal jag haft på sistone, dels att jag sett på Paradise Hotel. I det programmet får i alla fall jag en väldigt... speciell... insyn i hur vissa människor (ja, jag betonade det, för handlingar och egenskaper kan inte bindas till könet, som sagt) beter sig. Ett gäng sköna människor får åka till Mexiko på semester och intrigerar för att vinna pengar. Pakter, sex, bråk... det här programmet har nog allt som dokusåpor brukar ha.

Ju mer jag har sett, desto mer förvånad blir jag. Tjejerna slänger ur sig riktigt fula ord, om och till varann. De snackar skit. Speciellt spännande tyckte jag att det var att se att en kille som hade sex med två tjejer samma natt kom undan med det eftersom den ena tjejen valde att ta tillbaka honom och istället ösa ur sig riktigt fula saker om den andra tjejen.

Hallå? Ska man inte som en vanlig, vettig människa istället ge sig på den som var otrogen? Eller?

(Bildkälla; bilden är från Mexiko, men jag vet inte exakt var Paradise Hotel inspelades.)

Inga kommentarer: