tisdag 19 augusti 2008

Inre reflektioner

Det var intressant att få vara med i tv. Bägge gångerna. Men jösses vad skrämmande det var att se sig själv!

Jag har, sedan jag sett bägge inslagen, diskuterat en sak livligt med mig själv. Mitt inre jag har fått ha stort tålamod med mig.

- Vad tjock jag ser ut!!!
- Men du är ju tjock.
- Vilken nedrig dubbelhaka! Jag har väl inte alls så stor haka!
- Jo, lilla vän, det har du faktiskt. Det är inget de lagt på.
- Men jag gick ju ner i vikt!
- Ja, men du är fortfarande tjock, förstår du.
- Men jag ser ju helt grotesk ut!
- Då får du väl göra något åt saken, eller vad tror du själv?
*Mitt vanliga jag muttrar något ohörbart innan nästa kommentar*
- Tror du någon går på att kameran lägger på 90 kg...?
*Mitt inre, mer logiska, jag ger upp*
-Suck... ja, absolut. Vi säger så.

Inga kommentarer: