måndag 27 juli 2009

Yalla!

- Vänta på mig! ropar jag till min före detta bästis som skyndar framåt på Göteborgs gator för att hinna först i ett spontant lopp, men hon dundrar på på sin moppe och jagar araberna som skriker yalla! åt mig när jag trampar på på min rödvita trehjuling med flak och ett grönt och ett rött handtag, men hon väntar såklart inte, för vi ska vinna, och jag trampar på och hittar ingenstans och jag är ensam i Göteborg och hittar verkligen inte i dimman som helt plötsligt kryper på och hur ska jag kunna komma ikapp på en trehjuling när jag flåsar som en gammal rökare och har tokröda kinder av ansträngningen, gud så pinsamt, och hoppsan hejsan! där hamnade jag på en häst istället och jag rider fram i en rondell som är en sandstrand konstigt nog, men vad vet jag om hur kommunen tänker när de planerar sina rondeller där i Göteborg, och där vann jag visst loppet utan att ha sett de andra och araberna rusar fram och ska ge mig en miljard rupier för att jag vann, trots att de väl inte alls har infört rupier som valuta i landet de kommer ifrån, men tack för pengarna i alla fall, nu slipper jag cykla trehjuling och där vaknade jag helt plötsligt.

Erkänn att jag har mer spännande drömmar än vad ni har.

1 kommentar:

Jessi sa...

Fick du aldrig cyckla trehjuling som barn kanske. Söt dröm, du kan väl ge mig några bra ibland.
Kram