söndag 1 november 2009

Hello-ween

Här kommer man hem till korridoren och märker att man hade kunnat köra världens Halloween-grej. En av grannarna tittar ut från sitt rum, ser chockat på mig och utbrister:

- Ingeborg! You're alive! (Ja, ja, jag var visst borta ett tag.)

Hade ju kunnat se blek(-are) ut och och väst fram:

- Nooo I'm nooooot.... boooooooh!

Samtidigt som jag spärrar upp ögonen och går med sega, spökiga steg mot henne. Fatta skrämselmöjligheten!

Men jag är ganska snäll ändå, så jag bara log och bekräftade att jag var ett levande exemplar av Homo Sapiens Studentus fortfarande.

Jag menar, vem åker till Linköping, Sweden från Tyskland för att bli tjenis med svennisspöken.

Hade hon däremot sagt: "Ingeborg! You're an elk!" så hade jag kunnat vara bussig och imiterat en älg. Och skaffat fram ett älgbajsörhänge eller något annat exotisch åt henne.

Inga kommentarer: