onsdag 18 juni 2008

Förkylt

Skulle börja på mitt nya jobb idag men det blev förkylt. Bokstavligt talat.

Samtliga bruttor som delade tält under festivalen blev förkylda. Och vi hånglade inte ens med varandra. Mina misstankar riktas mot mannen med megafonen, som klev omkring på campingen och gastade en hel natt. Han spred säkert diverse sjukdomar när han ändå var igång och störde nattfriden. Mm. För det kan inte bero på att A redan var smått förkyld och att det var iskallt när vi lade oss, och dessutom fuktigt.

Kändes som om jag inte borde gå till jobbet. Dels för att jag kunde smitta de andra, dels för att telefonförsäljare redan är hatade nog utan att jag måste ringa och snora och väsa fram med sexigt hes psychoröst: "Hej, bitt nabn är Igebog och jag ringer från X". Sympatisälj, kanske?

Njae.

Inga kommentarer: