tisdag 3 juni 2008

Öga för öga...

Jag vet att jag ligger hundra år efter alla andra, vissa gånger.

Idag såg jag att många kämpar för att hålla Michael Vick i fängelse. Jag kan inte säga annat än att jag är på deras sida. Först nu har jag hört talas om det här fallet och jag darrar i hela kroppen av ilska och upprördhet.

Varför ett vanligt fängelse, förresten? Jag är inte för dödsstraff. Men i det här fallet känner jag att jag är väldigt mycket för "öga för öga, tand för tand"-principen.

Stäng in honom tillsammans med andra djurplågare. Svält dem. Hetsa dem. Misshandla dem. Sedan kan vi ju hetsa dem mot varandra och låta dem slåss. Vi får väl se hur länge Mr Vick håller.

Om han överlever kan vi ju slå ut hans tänder och dra av hans naglar, kanske krossa käken också. Vi vill ju inte att han ska bita andra djurplågare när de vill bestiga honom.

Inga kommentarer: