lördag 28 juni 2008

Why don't you give me a call

Finns det inte telefonsvararfunktion på bloggarna? "Hej, du har kommit till Ingeborgs blogg. Jag är för tillfället upptagen med att se hur många gäspningar det tar innan käken går ur led, men lämna din kommentar så skriver jag så fort jag kan."

När jag ändå är inne på telefonsvarare kan jag ju säga att jag funderar på att byta meddelande på min. I mitt jobb kommer jag rätt ofta fram till relativt ordinära telefonsvararmeddelanden. Om man inte räknar paret som spelade in när de hade sex samtidigt som de flåsade fram att de inte kunde prata just nu...

En kille hade en rätt skön inställning. Han sade helt enkelt: "Hej, du har kommit till J. Jag är förmodligen inte inne just nu..." (sedan lade jag på för att ta nästa samtal så jag hörde inte resten). Den ska jag sno, känner jag.

"Hej, du har kommit till Ingeborg. Jag är förmodligen inte hemma just nu, och eftersom jag antagligen inte är det så borde du nog lämna ett meddelande som jag eventuellt svarar på. Om jag kommer hem. Och om det är jag."

Inga kommentarer: