söndag 22 juni 2008

Mettucin

Att vara sjuk är inte alls roligt.

Jag har varit sjuk väldigt ofta, ända sedan jag var liten.

När jag hade problem med halsen, vilket jag hade i mååånga långa år, fick jag (läs: mina stackars föräldrar) diverse förslag på olika kurer.

En läkare rekommenderade att mina föräldrar skulle pallra upp sängen ordentligt och lägga upp mig på många kuddar så att jag kunde andas bättre. Innan jag fick en stoppkudde vid fötterna var det skojigt att glida neråt i sängen.

Någon annan tyckte att jag borde äta glass. Glass kyler ner halsen.

Den läkaren är fortfarande min favvodoktor. Någonsin.

Trots att jag egentligen borde äta rätt numera och fortsätta gå ner i vikt, känns det ändå fantastiskt bra när mamma säger: "Ät glass!". Jag är ju faktiskt ensam. Och sjuk. Visserligen bara förkyld, men ändå... och om mamma säger... och läkaren sade att...

Glass it is!

Tack, kära doktorn!

Nu: chokladglass i stora lass.

Måste ju kyla halsen.

Fast jag inte har ont i den.

Chokladglass är bra för hostan...?

Inga kommentarer: